onsdag 11 februari 2009

10:15 on a Saturday night...

The Cure i hörlurarna och en förbannelse muttrandes mellan läpparna.

Klockan är sent och varken jag eller mitt huvud vill sova. Ignorera föregående mening. Jag vill väldigt gärna sova men mitt huvud håller inte med. Tankar tumlar omkring där inne som fulla fjorton-åringar på en fredagskväll och sömnen hålls effektivt borta. Mina funderingar är egentligen ingenting alls att hållas sömnlös över. Inga genialiska eller komplicerade frågor här inte.

Vad ska jag göra i morgon på jobbet?
Varför avlar man fram hårlösa djur egentligen och borde jag köpa en?
Vad hette nu den där människan som jag gick lågstadiet med?
Kommer spelandet gå bra i helgen?
Etc etc.

Med en suck går jag ur en varm säng, sätter mig ner vid en dator. Krafsar ner några rader fyllda med frustration och hoppas på bättre lycka när jag återvänder till sängens ihopvirade lakan.

And the tap drips
Drip drip drip drip drip drip drip drip...

4 kommentarer:

Lolita of the Classics sa...

Du glömde dina ständiga funderingar över hur du och jag ska gå i säng med varandra utan att någon av våra kära beaus tar illa upp?

The Divine Miss J sa...

Damn, men det kan jag fundera över ikväll ist.

Kl 05.15 gick jag och plockade ner klockan i köket och slet ur dess batterier i hopp om att ett slut på tickandet skulle innebära sömn. Jag hade fel.

Lolita of the Classics sa...

Tickandet finns alltid där. I huvudet. Tick tack. Tick. Tack. Tick.

Självaste Grönvik sa...

Jävligt skönt att inte kunna sova när man inte har någon tid att passa dagen därefter. Men det är ju sällan så, för det är bara när man faktiskt har en tid att passa som man inte kan somna in.

Är glad över att du inte hade mina tankar nu när du inte kunde sova, fast jag antar att du redan har haft din beskärda del.

Och oroa dig inte, det kommer att gå riktigt bra med spelet