måndag 24 november 2008

Snö, i natt kom den. Jag fick direkt hemlängtan, dels för att jag vet att den kommer smälta bort om 2-3 dagar och dels för att jag vet hur värdelösa folk söder om dalälven är på det här med snö.
Inget illa menat kära sörlänningar med körkort, men vinterdäck är inte direkt ett komplicerat problem. Men det ska nog gå bra i alla fall. Jag har även lyckats mygla mig till ledighet över jul till min stora glädje.
Jag ska upp till fjällen i Jämtland och leka At the Mountains of Madness. Vem vet? Jag kanske hittar the old ones där uppe.
Då lovar jag att säga till.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snö är läskigt, tror du är på rätt spår med att kompensera med lite madness iallafall så vi söderbor förstår det hela.

The Divine Miss J sa...

Nej vännen snö är inte alls läskigt. Snö är bra, men galenskap är också bra. I rätt doser. Rådfråga alltid din kultledare innan du läser Mythosböcker, sanity loss är inget att leka med.

Lolita of the Classics sa...

Visst är det intressant, att VARENDA år blir vi helt ställda när snön kommer? "Vad är detta konstiga vita? Oooh, det är halkigt! Oj oj oj! Alla bussar och tåg försenade! Hur hade vi kunnat förutspå detta?!"

Jag hoppas ett troget litet gäng får följa med upp till den riktiga snön innan den smält bort där? Typ i augusti.